Abstract:
Новая образовательная парадигма заключается в выдвижении на первое место личности ребенка, а точнее, ее развитие посредством образования. Среди новых педагогических технологий наиболее адекватными поставленным целям являются такие, как обучение в сотрудничестве, разноуровневое обучение, а также совокупность этих методов — технология критического мышления через чтение и письмо. В статье показана эффективность применения технологии критического мышления через чтение и письмо на уроках химии в девятом классе. Приведена разработка одного занятия с использованием двух стратегий по данной технологии.
New educational paradigm consists in putting child, s personality, in particular his development with the help of education into the help of education into the first place. Among the pedagogical technologies the teaching in the cooperation, education in different level and the system of all of these methods of technological development
of critical thinking through reading and writing cow the most adequate and meet the aims required. In the article is shown the efficiency of the using of the critical thinking technology on the 9th class chemistry lessons through the reading and writing. The treatment of the one lesson with using two strategies of present technology is given.