PROBLEMS OF ENGLISH LANGUAGE IMPLEMENTATION INTO PRIMARY SCHOOLS FOR MULTILINGUAL EDUCATION DEVELOPMENT IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Show simple item record

dc.contributor.author Жетписбаева, Б.А.
dc.contributor.author Шелестова, Т.Ю.
dc.contributor.author Акбаева, Г.Н.
dc.contributor.author Кубеева, А.Е.
dc.contributor.author Тлеужанова, Г.К.
dc.contributor.author Zhetpisbayeva, B.A.
dc.contributor.author Shelestova, T.Y.
dc.contributor.author Akbayeva, G.N.
dc.contributor.author Kubeyeva, A.E.
dc.contributor.author Tleuzhanova, G.K.
dc.date.accessioned 2017-07-14T09:14:07Z
dc.date.available 2017-07-14T09:14:07Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://rep.ksu.kz/handle/data/1208
dc.description.abstract The current research aims to investigate English teachers’ ideas towards the implementation of the curriculum for teaching English as a third language to grades 1-4 and the organization of English Language Teaching (ELT) in primary schools in the conditions of multilingualism in Kazakhstan. Implementation of ELT into Primary Schools is innovative process demanding an assessment, development and practice of pedagogical innovations. In the condition of a language situation in Kazakhstan, ELT in primary schools demands the system decisions connected with its standard, scientific and methodical research, staff teaching and resource providing. The authors made the analysis of international experience, which is correlated with the state of early English language education, typical of modern Kazakhstan. On the basis of the comparison problematic aspects of this process are indicated and presented in the form of the organizational and pedagogical conditions of English language teaching at early stage in Kazakhstan. The data for the study is gathered from 105 primary school English teachers from different school via a questionnaire. The questionnaire has closed and open-ended questions and aims at finding teachers views about the starting age/grade for language learning, the type of teachers’ professional development for English teaching in primary schools, modern teaching materials (programs, curriculum and instructional kits (CIK), methodological literature, etc.), activities which are used in primary schools by language teachers. Analysis of the problem enables to reveal that along with the positive experience some school have had in teaching English language to young learners (ELYL) from the 1st grade, most schools have not yet made a transition to the system organization of teaching foreign languages in the primary school. В данной статье рассматриваются проблемы организации раннего обучения английскому языку в начальной школе в условиях казахстанского полиязычия и обзор мнений учителей по внедрению английского языка в 1–4 классах. Внедрение раннего обучения английскому языку в этом контексте предстает как инновационный процесс, требующий создания оценки, освоения и применения педагогических новшеств. Обучение английскому языку в начальной школе в условиях языковой ситуации Казахстана требует системных решений, связанных с его нормативным, научно-методическим, кадровым и ресурсным обеспечением. Авторами проведен анализ зарубежного опыта, который соотнесен с состоянием раннего обучения английскому языку, типичного для современного Казахстана в условиях совместного изучения родного, государственного и английского языков. На основе сравнения обозначены проблемные моменты этого процесса. Данные для исследования были получены посредством анкетирования 105 учителей английского языка разных школ на предмет обеспеченности школ квалифицированными педагогическими кадрами, учебной литературой, дидактическими материалами, учебно- материальной базой к организации образовательного процесса, а также готовности учителей преподавать английский язык с первого класса учащимся 6–7 лет. Проведенный анализ показал, что наряду с положительным опытом преподавания английского языка с первого класса в отдельных школах и гимназиях, существует проблема системной организации преподавания иностранного языка в начальной школе. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher РЕДАКЦИОННАЯ КОЛЛЕГИЯ И СОВЕТ НАУЧНОГО ЭЛЕКТРОННОГО ЖУРНАЛА «ВЕСТНИК НОВОСИБИРСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО УНИВЕРСИТЕТА» ru_RU
dc.relation.ispartofseries Вестник Новосибирского государственного педагогического университета;4(32)
dc.subject Young learners ru_RU
dc.subject English language teaching ru_RU
dc.subject primary school ru_RU
dc.subject professional development ru_RU
dc.subject teaching materials ru_RU
dc.subject раннее обучение ru_RU
dc.subject обучение английскому языку ru_RU
dc.subject начальная школа ru_RU
dc.subject профессиональное развитие ru_RU
dc.subject дидактическое обеспечение ru_RU
dc.title PROBLEMS OF ENGLISH LANGUAGE IMPLEMENTATION INTO PRIMARY SCHOOLS FOR MULTILINGUAL EDUCATION DEVELOPMENT IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN ru_RU
dc.title.alternative ПРОБЛЕМЫ ВНЕДРЕНИЯ РАННЕГО ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В РАМКАХ РЕАЛИЗАЦИИ ПОЛИЯЗЫЧНОГО ОБРАЗОВАНИЯ В КАЗАХСТАНЕ ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account