Teaching academic writing skills to students of the faculty of foreign languages

Show simple item record

dc.contributor.author Karmanova, A.A.
dc.contributor.author Sokolova, I.N.
dc.contributor.author Pastushenko, T.A.
dc.contributor.author Strama, M.
dc.date.accessioned 2017-05-31T06:16:22Z
dc.date.available 2017-05-31T06:16:22Z
dc.date.issued 2016-12-30
dc.identifier.citation Teaching academic writing skills to students of the faculty of foreign languages/Karmanova A.A. [a. o.]//Қарағанды ун-тінің хабаршысы. Педагогика сер.=Вестник Караганд.ун-та=Bulletin of the Karaganda university.-2016.-№4(84).-Р.50-55 ru_RU
dc.identifier.uri http://rep.ksu.kz/handle/data/1207
dc.description.abstract The authors of this article reveal the importance of didactic principles in teaching academic writing in English to students. Updating of the investigated topic is associated with the issue of teaching students to write in a foreign language, with determination of new requirements for the quality of training young professionals. The article analyzes the possibilities of mastering the discipline «Language for academic purposes» in terms of teaching. In the context of formation of academic competencies it reveals the importance of certain pedagogical conditions. The article shows how the continuity of specific educational stages may be used while training academic writing skills in a foreign language. Мақалада студенттерді ағылшын тілінде академиялық жазуға оқытуда дидактикалық ойындардың маңыздылығы қарастырылды. Аталмыш мəселенің өзектілігі студенттерді шетел тілінде жазуға оқыту мəселесіне, жас мамандарды дайындау сапасына қойылатын жаңа талаптардың анықталуына байланысты. Авторлар студенттердің «Академиялық мақсатқа арналған тіл» пəнін оқытушы тұрғысынан игеру мүмкіндіктеріне талдау жасады. Академиялық құзыреттіліктерді қалыптастыру барысында белгілі бір педагогикалық шарттардың маңызын ашты. Сондай-ақ шетел тілінде академиялық жазу дағдыларын оқытуда нақты оқу кезеңдерінің сабақтастықтығы қалай пайдаланылатындығын көрсетті. Актуализация исследуемой проблемы связана с задачей обучения студентов письму на иностранном языке, с определением новых требований к качеству профессиональной подготовки молодых специалистов. Выделена значимость дидактических принципов при обучении студентов академическому письму на английском языке. Исследованы возможности освоения студентами дисциплины «Язык для академических целей» с точки зрения преподавательской деятельности. В контексте формирования академических компетенций раскрыта значимость определенных педагогических условий. Показано использование преемственности конкретных образовательных этапов при обучении навыкам академического письма на иностранном языке. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Publ.KarSU ru_RU
dc.relation.ispartofseries Қарағанды ун-тінің хабаршысы. Педагогика сер.=Вестник Караганд.ун-та. Серия Педагогика=Bulletin of the Karaganda university. Pedagogy Series;№4(84)
dc.subject academic writing ru_RU
dc.subject foreign languages ru_RU
dc.subject speech activity ru_RU
dc.subject stages of teaching ru_RU
dc.subject pedagogical conditions ru_RU
dc.subject didactic principles ru_RU
dc.subject academic competences ru_RU
dc.subject essay parts ru_RU
dc.subject written communication ru_RU
dc.subject research skills ru_RU
dc.title Teaching academic writing skills to students of the faculty of foreign languages ru_RU
dc.title.alternative Шетел тілдер факультеті студенттерінің академиялық жазу дағдыларын дамыту ru_RU
dc.title.alternative Развитие навыков академического письма у студентов факультета иностранных языков ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account