Abstract:
The authors of this article reveal the importance of didactic principles in teaching academic
writing in English to students. Updating of the investigated topic is associated with the issue of teaching students to write in a foreign language, with determination of new requirements for the quality of training young professionals. The article analyzes the possibilities of mastering the discipline «Language for academic purposes» in terms of teaching. In the context of formation of academic competencies it reveals the importance of certain pedagogical conditions. The article shows how the continuity of specific educational stages may be used while training academic writing skills in a foreign language.
Мақалада студенттерді ағылшын тілінде академиялық жазуға оқытуда дидактикалық ойындардың
маңыздылығы қарастырылды. Аталмыш мəселенің өзектілігі студенттерді шетел тілінде жазуға оқыту
мəселесіне, жас мамандарды дайындау сапасына қойылатын жаңа талаптардың анықталуына байланысты. Авторлар студенттердің «Академиялық мақсатқа арналған тіл» пəнін оқытушы тұрғысынан игеру мүмкіндіктеріне талдау жасады. Академиялық құзыреттіліктерді қалыптастыру барысында белгілі бір педагогикалық шарттардың маңызын ашты. Сондай-ақ шетел тілінде академиялық жазу дағдыларын оқытуда нақты оқу кезеңдерінің сабақтастықтығы қалай пайдаланылатындығын көрсетті.
Актуализация исследуемой проблемы связана с задачей обучения студентов письму на иностранном языке, с определением новых требований к качеству профессиональной подготовки молодых специалистов. Выделена значимость дидактических принципов при обучении студентов академическому письму на английском языке. Исследованы возможности освоения студентами дисциплины «Язык для академических целей» с точки зрения преподавательской деятельности. В контексте формирования академических компетенций раскрыта значимость определенных педагогических условий. Показано использование преемственности конкретных образовательных этапов при обучении навыкам академического письма на иностранном языке.