Abstract:
Мақалада білім беру мекемелерінде физика пəнін оқыту үрдісін ұйымдастыру барысында жа-
ңартылған модульдік технологияны қолдану əдістері көрсетілді. Жұмыс құралы ретінде оқу-
шылардың өзіндік жұмысы таңдалды. Оқушыларды білім деңгейі жəне материалдың күрделі-
лігіне байлынысты іріктеу, жалпылау тапсырмалары пайдаланылды. Оқу материалын аудио-
визуалдық қалыпта ұсынып көрсету, бекіту жəне оның меңгерілу деңгейін қадағалаудың бай-
ланыстары ескерілді.
In the given work application of the modernized modular technology is shined at the organization of
process of training to the physicist in general educational establishment. As the working tool independent
work of pupils is selected. The differentiation of knowledge trained on a level and a degree of
complexity of a material, and also generalizing tasks are used. The system of auxiliary lessons of correction
is realized. The combination of various forms of audiovisual representation, fastening and
tracking of a level of mastering of a teaching material is applied.